4 oktober 2010

Adres en vandaag

Zo, beginnend met de belangrijke zaken in het leven, mijn adres in Japan:

Nagasaki University International House Building A - 203 - B
12-1 Nishi-machi, Nagasaki 852-8043, Japan

Of, in Chinese karakters:
852-8043
長崎県長崎市西町12-1
長崎大学国際交流会館A棟203B号

Voor brieven, pakketjes, verrassingen, gebruik dan voor de zekerheid ook de Chinese karakters, want Romeinse cijfers en letters kunnen ze hier niet zo goed lezen (^-^);

Verder hebben we vandaag allemaal onze tutor ontmoet (behalve Anoushka, want die van haar was zoek). Mijn tutor is (inderdaad) Gou geworden, iets dat Renée vorig jaar voor mij geregeld heeft. Dank je weeeeeeeeeeeeeeeeel <333  Hij is echt superleuk :D
Na een korte voorstelronde en een kort praatje met elkaar, hebben we allemaal de registratieformulieren voor het stadhuis ingevuld, voor onze Alien Registration Card. Omdat een paar van ons echter nog niet de benodigde foto's hadden, zijn we die eerst gaan maken in een photobooth die ergens half langs de kant van de weg verscholen stond. Veel respect trouwens voor mijn mentor, die is namelijk met krukken en al (hij heeft zijn voet verstuikt tijdens zijn werk) met ons meegelopen. En aangezien Nagasaki nogal bergachtig is, vind ik dat best een prestatie XD
Bij het stadhuis was het verder vooral een klus om alles goed geregistreerd te krijgen, omdat ze zoals ik zei dus niet erg goed Romeinse cijfers en letters kunnen lezen. Maar dat is uiteindelijk allemaal gelukt, en morgen gaan we met een aantal mensen een uitreksel van de aanvraag ophalen, zodat we ook een Japanse bankrekening kunnen openen en een Japans mobieltje kunnen gaan halen. Dat gaan we woensdag samen met een aantal Nederlanders, en in ieder geval mijn mentor en die van Nadine doen.
Na het stadhuis ben ik met Jeroen, Nadine, Aniek, Anoushka, Gou, de mentor van Nadine en de mentor van Aniek gaan lunchen bij een heerlijk Indiaas restaurant in een groot winkelcentrum in de stad. Daarna zijn we met z'n allen purikura gaan maken, al ging dat een beetje lastig, omdat 7 mensen (Aniek's mentor had inmiddels een andere afspraak) toch niet echt in zo'n apparaat passen. Toch zijn het hele leuke foto's geworden (^^)

Daarna zijn we in het reuzenrad gestapt, dat op het dak van het winkelcentrum gemonteerd staat. Dat gaf een heeeeeel mooi uitzicht over de stad! Anoushka heeft foto's gemaakt die ik van haar ga kopiëren, dus die zal ik binnenkort proberen te uploaden.Na het reuzenrad hebben we nog door het winkelcentrum heen gedwaald, waar Nadine al d'r eerste shoppingspree heeft gehad en waar ik hele leuke All Stars gympen met hawaii bloemen heb gezien voor omgerekend rond de €35,-. Ik ga van de week dus nog terug om ze te kopen :)
Omdat iedereen inmiddels toch wel moe was van de hele tijd Japans proberen te praten en Japans te moeten verstaan, zijn we rond half vijf terug naar huis gegaan. Ik heb toen onderweg nog boodschappen gedaan, waar ik begonnen ben aan mijn eerste random dingen uit schap trekken om te proberen missie, haha. En nu kon ik gelukkig ook even op internet, om mailtjes te checken en even mijn blog te schrijven. Een aantal mensen gaan nu okonomiyaki eten bij Lei en daarna staat er karaoke op het programma. Ik moet nog wel even gaan bedenken of ik mee ga, want eigenlijk heb ik niet zo'n zin omdat ik best moe ben. En ik kan nog een heel jaar naar karaoke, en stiekem wil ik eigenlijk eerst naar de karaoke bar waar Gou werkt (^=^). We zien wel!

  • Japan heeft 3 kleuren nummerbord: wit, geel en groen. Waar de groene nummerborden overduidelijk voor taxi's zijn, heb ik nog geen onderscheid kunnen maken tussen wit en geel.
  • Kinderwagens zijn een relatief onbekend fenomeen; baby's worden gewoon meegesleept bij papa of mama op de arm.
  • Japan kent navulverpakkingen voor wasmiddel <3

7 opmerkingen:

  1. hahaha lol, verwacht je echt dat wij die chinese tekens op papier krijgen??? :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ook zoiets is: waarom is dat adres zo lang? Ik heb mijn adres deze twee weken keer op keer moeten opschrijven en de helft is ook nog dubbel. De shiyakusho is nog maar het begin, whaha. Ik heb zelf de zooi zo'n beetje voor elkaar. Bankrekening, internet, fiets, telefoon. Voor die laatste heb je dat groene papiertje van het stadhuis nodig. Wanneer begin je met de lessen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. chineese tekens he????????????
    dat gaat wat worden hahaha
    overigens verian heeft gebeld..........
    :@

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hebben jullie bij Milan gegeten!?!?!?!?!??!?! Dat is echt mijn aller meest favoriete restaurant van Nagasaki (op biado na - geen echt restaurant ;) ). Zit in AMU Plaza, en ook een filiaal tegenover de Youme Saito maar die van Amu is beter XD Anyway, als het niet dat Indiase restaurant was kan ik em van harte aanraden ;) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Jenn: Nee, bij de Bishnu in de Cocowalk. Met lekker 20% korting, vanwege de anniversary van de Cocowalk :D Daarom konden we ook gratis het reuzenrad in :D

    @ Aafke: Wij gaan morgen een hoop regelen, hopelijk ook een mobieltje en een bankrekening..
    De shoumeisho hebben we vandaag opgehaald op het stadhuis gelukkig, nu nog zorgen dat we hem ook nog terugkrijgen iedere keer. Een fiets kan ik pas regelen als ik de Jasso heb gehad, dus ik moet nog even geduld hebben. En internet schijnt voorlopig nog helemaal niet te kunnen (>______________<)
    Wij beginnen a.s. donderdag met lessen trouwens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Danique

    Wauw, wel lekker luxe zeg dat je mentor mee gaat luchen, en zelf naar zo'n purikura machine xD (tenminste, ik neem aan dat het een docent-achtig persoon is, of moet ik aan een senpai-leftijd denken? (Ô-o)
    Heb je btw die All Stars al gekocht? Ze klinken igg erg leuk!

    Dikke knuffel,
    Nee-chan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Good luck with everything! Hope you guys have better internet sometime this year.

    BeantwoordenVerwijderen