11 september 2010

Afscheid

Eindelijk is het dan zover, het daadwerkelijke afscheid nemen van vrienden en familie en het aftellen naar de vliegreis is begonnen.
Afgelopen woensdag heb ik samen met Jeroen een afscheidsfeest georganiseerd in Leiden. Omdat we veel gezamenlijke vrienden hebben in Leiden, vonden we het een goed plan om dan maar samen afscheid te nemen van iedereen. Aan de foto's (zie zijkant) valt het niet zo goed te zien, maar volgens mij zijn er zo'n 70 à 80 mensen langs geweest verspreid over de avond. Er zijn zelfs een stuk of 10 van Jeroens vrienden uit Brabant naar Leiden afgereisd om daar afscheid van hem te nemen.
Hoewel we er niet om gevraagd hebben, hebben we van sommige mensen al enkele cadeautjes gehad: een grote zak strooigoed (zo blijkt het soms toch handig dat ze al in september pepernoten e.d. verkopen!), gewone en gevulde speculaas, een zak zoute drop en een zak stroopwafels. De speculaas zal het vliegtuig wel niet halen, maar ik ben van plan de rest te bewaren en t.z.t. door mijn ouders te laten opsturen naar Japan. Geen december zonder Sinterklaas, en geen Sinterklaas zonder pepernoten natuurlijk!
Ik heb niet iedereen evenveel of überhaupt echt gesproken die avond, maar ik heb in ieder geval van de belangrijkste mensen al afscheid kunnen nemen :) En daarbij zijn een hoop foto's gemaakt die over een tijdje mooi aan mijn muur in Nagasaki kunnen prijken! Zo heb ik toch een klein stukje Nederland in Japan straks (^^)

Gisteren heb ik ook afscheid genomen van mijn opa en oma. Dat was wel wat moeilijker, ook al zijn ze enorm trots dat ik me aan zo'n avontuur ga wagen. Gelukkig heb ik ook van en met een hen een leuke foto gemaakt; die krijgt straks een speciaal plekje op mijn bureau ofzo!
Tegelijkertijd zijn mijn oom en tante nog even langs geweest, en ondanks de plannen voor een gezamenlijke Japanreis met mijn ouders heb ik ook van en met hen nog een foto gemaakt om mee te nemen :)
Toch blijft het afscheid nemen raar, want ik heb nog nauwelijks het idee dat ik over 1,5e week naar de andere kant van de wereld zal reizen. Misschien heeft het er mee te maken dat ik nog niet direct weg ben, of dat alles zo gemoedelijk z'n gangetje gaat en de veranderingen niet bijzonder op lijken te vallen. En misschien is het wel gewoon dat ik me nog nauwelijks realiseer waar ik aan ga beginnen straks. Het feit dat ik vanmiddag nog een aantal topjes heb gekocht die me hopelijk een beetje helpen in het weer van ong. 33°C en de foeilelijke "Delfts blauwe" prullaria van de Xenos die dadelijk in een koffer meegenomen dienen te worden als cadeautjes helpen ondanks het feit dat ik het zelf wil/bedacht heb niet echt bij het inzinken van die realisatie.
Hoe dan ook, ondanks alle leuke plannen (lunchen met een vriendin, feesten om afscheid te nemen met mijn vrienden in Groningen en de theeceremonie in het Sieboldhuis) heb ik steeds meer zin om mijn koffer in te gaan pakken en me daadwerklijk op weg te begeven naar Japan!

5 opmerkingen:

  1. ♥♥
    Bwaah, aan de ene kant kan ik net als jullie niet wachten tot het volgende week donderdag is, om jullie uit te zwaaien naar jullie groooote avontuur, maaar aan de andere kant wil ik jullie ook wel graag hier houden hoor ;)
    Gelukkig is het maar een halfjaartje en dan wordt Japan helemaal onveilig! Vooral als we Japan gaan 'invaden', om even Jeroens woord te gebruiken :P Ik kijk er in elk geval alvast naar uit ;)
    Nou meis, ik zie je volgende week nog en dan kan het avontuur echt beginnen!

    Liefs
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi om te horen dat je die xenos zooi ook hebt gekocht hahaha

    heel veel plezier meid!

    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heej Ankmans!

    Heel veel plezier gewenst in 'Saki, het is er super, dat verzeker ik je! Donderdag komen Sebas en ik je even uitzwaaien maar we zijn er van 8.00 tot 08.30 uur omdat we gewoon colleges hebben het eerste uur. Geniet van je laatste dagen in het regenachtige kikkerdome en de boterhammetjes met kaas en tot donderdag!

    Liefs Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  4. My turn om jou te stalken!

    Je bent echt te druk met afscheid nemen jij ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ all: thanks for the comments :D Much loved!<3

    @ Els: I knoooooooow xD I had no idea I know so many people XP And yay, stalkage! 8D

    BeantwoordenVerwijderen